زمان کنونی: 1395/09/13، 12:20 ب.ظ





 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ارسال: #1
1393/10/17 10:19 ب.ظ - (آخرین ویرایش در این ارسال: 1393/10/17 11:29 ب.ظ، توسط _مرجان_. دلیل ویرایش : )
_مرجان_ آفلاین
مربی میکاپ و شینیون

****

ارسال‌ها: 1,413
تاریخ عضویت: شهریور 1392
اعتبار: 291
 
با مشتری بد قلق چطوری رفتار می کنید؟


[تصویر:  142064933075481.jpg]

سلام خدمت دوستای گلم
می خوام تو این بخش در مورد نحوه برخورد با مشتریهامون رو بگیم از اتفاقاتی که پیش اومد و اینکه چطوری باهاش روبه رو شدیم از تجربه هامون با مشتری های بد خلق و حساس تا مشتری هایی که کلی به ما انرژی مثبت میدن. البته این دسته اصلاً جای بحث ندارن
بعضی وقتها حق با مشتریه و بعضی وقتها حق با ماست. زمانی که حق با مشتریه چیکار می کنید؟؟؟؟؟
2- 3 هفته پیش کار صافی انجام دادم با موادی که هیچ شناختی از اون مارک نداشتم و با اینکه خیلی سریع متوجه شدم متاسفانه مو آسیب دید. حالا چون مشتری آشنا بود کار با فدای سرمو . فدای سرت حل شد و تنها کاری که انجام دادم هیچ دستمزدی بابت کار نگرفتم و یک سرم آنتی فریز بهش دادم. اگه این مشتری هیچ جوری کنار نمیومد چیکار میکردم؟؟؟ حالا شما چکار میکنید؟
اگه مطالبی در این زمینه دارید برامون تو همین تاپیک بفرستید
سالن مه رو
رشت. حاجی آباد09112308396
پاسخ با نقل قول
 


ارسال: #2
1393/10/17 10:41 ب.ظ -
sharare آفلاین
هنرجوی رشته زیبایی

**

ارسال‌ها: 104
تاریخ عضویت: فروردین 1393
اعتبار: 10
 
RE: با مشتری بد قلق چطوری رفتار می کنید؟


سلام موضوع خیلی خوبیه فکر میکنم تو این موارد مشتری بد اخلاق اول اینکه من ارایشگر بیشتر کلاس میزارم وکوتاه نمیام وگر نه نقطه ضعف میگیرن وهر کار بکنی ایرادشون و میگیرن واگه شبیه ننه جادوگر هم باشن دلشون میخواد بشن حدودپری ها Drunkتازه یه عیب کوچولو ازشون میگیرم راجع کاری که میخوان وبعد تاکید میکنم که سعی میکنم تاحد ممکن عالی بشنHuhواگه یه روز خرابکاری کردم راستشو میگم وعذرخواهی میکنم تا اون شرمنده بشهوختم به خیر میکنمDazzled-icon
پاسخ با نقل قول
 


ارسال: #3
1393/10/17 11:01 ب.ظ -
goolgandom آفلاین
کاربر انجمن

**

ارسال‌ها: 2
تاریخ عضویت: آبان 1393
اعتبار: 1
 
RE: با مشتری بد قلق چطوری رفتار می کنید؟


سلام دوستان.....بعضی مشتریا واقعا انگار از ادم طلبکارن...میان هیچی ابرو ندارن میگن اگه میشه پهن بردارید....اول که ارایشگاه زدم تجربه نداشتم ابروهارو

میگرفتم بعد ایینه میدادم بهشون ...مشتریایی که بی دلیل گیر میدن میگفتن وای...ابروم نازک شد...حالا بیا ثابت کن ابروهات نازک بوده....یا میان 2 ماه ابرو نمیگیرن

میگن گذاشتیم پر بشه...میبینی تا پایین پلک ابروهاشو نگرفته مثل پشمک گذاشته مونده....وقتی مرتب میکنی ابروشو میگه وای این همه ابرو داشتم پس چرا پهن
نشد...بیا بفهمون خط ابروت کامل نبوده اون موها همه باد هوا بودههه....الان دیگه ببینم ابرویی مشکل داره ایینه رو میدم خدمتشون میگم اینجا ابروهاتون مشکل

داره ...کامل بردارم ابروتونو یا میذارید ردیفش کامل بشه با تقویت...
پاسخ با نقل قول
 


ارسال: #4
1393/10/18 01:23 ق.ظ - (آخرین ویرایش در این ارسال: 1393/10/18 01:28 ق.ظ، توسط سپینود1. دلیل ویرایش : )
سپینود1 آفلاین
ارایشگر

**

ارسال‌ها: 141
تاریخ عضویت: دى 1393
اعتبار: 2
 
RE: با مشتری بد قلق چطوری رفتار می کنید؟


من یه مشتری بدقلق دارم اولین باری که اومد یه رنگ خواست و منم یه رنگ ترکیبی شرابی براش گذاشتم حسابی نق زد که روشن نشدو.............. سری بعد که اومد برای رنگ البوم رنگ رو دادم دستش گفتم رنگ رو انتخاب کن وقتی رنگش رو انتخاب کرد تاکید کردم که این رنگ ها تماما رو موی دکلره هست و هیچوقت رنگ انتخابی البوم با خواسته مشتری کاملا دقیق نمیشه هرچی هم اصرار کرد که با ترکیب همینو میخوام گفتم من انجام میدم اما مطمئنا این نمیشه . و هر بار که میاد همین کارو میکنم

اولا ژورنال شینیون و رنگ رو میز بود و من با یکی دو نفر به مشکل خوردم اولش میاومد داخل میگفت شینیون میخواد و انتخاب میکرد و انجام میدادم موقع حساب میگفت فلان سالن قیمتش کمتره در صورتی که اون سالنی که میگفت خیلی گرون بود دیگه هم نمیگفت که اینجا انتخاب میکنی و گاها مشتری وطابقت میده با عکس تو البوم منم البوم رو از روی میز برداشتم حالا مشتری ای که میاد بهش میگم البوم هم داریم از کار های سالن منتها قیمتها شون متفاوته مثلا از 20 شروع میشه تا...
DrunkDrunk[font=Verdana]خدایا کمکم کن کارم به دل مشتریام بشینه و زیاد بشن[/fon
پاسخ با نقل قول
 


ارسال: #5
1393/10/18 02:03 ب.ظ - (آخرین ویرایش در این ارسال: 1393/10/19 11:50 ب.ظ، توسط الناز28. دلیل ویرایش : )
الناز28 آفلاین
متخصص ميكاپ و شنييون

**

ارسال‌ها: 421
تاریخ عضویت: اردیبهشت 1393
اعتبار: 98
 
RE: با مشتری بد قلق چطوری رفتار می کنید؟


ممنون مرجان جون از اين تايپك زيبا
خوب به نظر من همه جا مشتريه بدقلق وجود داره(فقط خداكنه كه گير يه همچين موجوداتي نيفتين.من تو آرايشگاهها بسيار ديدم كه طرفو تا مرز گريه ميبرن)خدا از صد پشتمون دور كنه.واي واي واي
خوب از بحث دور نشيم.
1.به نظر من وقتيكه مشتري زير دستت نشسته واسه اصلاح اول خوب برسيش كنين ببينين عيب ابروش كجاست وقبل از دست زدن به ابروش بهش نشون بدين تا موقع برداشتن كه عيب ابرو مشخص ميشه سكته نكنه وببينه كه ابروهاي خودش كم يا ناقصه(آخه بعضي از مواقع زير بلنديهاي ابرو كه قيچي ميشه خاليه ووقتيكه ابرو قيچي ميشه مشخص ميشه واون موقع ازت طلبكار ميشه كه چرا ابروهاي كموني وافسانه اي وآنجلا جوليه منو خراب كردي!!!)

2.اصلا دست مشتري آينه ندين.تا آخر كار(وگرنه همش ميخواد ارد بده وايراد بگيره واعصابتونو خراب كنه)

3.ساعت به هيچ وجه داخل آرايشگاه قرار ندين.چون مشتري از اولي كه مياد همش چشمش به ساعته وعجله داره واسه رفتن وهمين باعث دلهره ميشه واسه آرايشگر

4.جلوي مشتري زياد با گوشي صحبت نكنين چون يه دلهره واضطرابي ميشه واسش كه نكنه كارمو خراب كنه.

5.از اولي كه مشتري داخل سالن ميشه با روي گشاده ولبخند باهاش برخورد كنين .ووقتيكه در مورد كارش ازش سوال ميكنين بهش اين دلگرمي رو بدين كه متوجه هستين كه اون چي ميخواد وبه نظرش وخواستش اهميت بدين اين باعث جلب مشتريه

5.موقع مش ورنگ قبلش قول يه مش ورنگ عالي رو ندين وزياد تعريف كارتون رو نكنين تا كه خراب شد شرمنده بشين(من اصلا از تعريف آرايشگر از خودش خوشم نمياد.كما اينكه بسيار اين موضوع رو ديدم.مشتري بايد از آرايشگر تعريف كنه نه خودشون از خودشون)

6.بهشون بگين كه خيلي چيزها توي يه مش ورنگ عالي موثره1.اينكه موهاتون مقاومت خوبي داشته باشه وبتونه به خوبي روي پايه دلخواه بره2.موهاتون رنگ پذيريه خوبي داشته باشه3.عصبي نباشين وعجله هم نداشته باشين4موها از قبل هيچ نوع رنگ گياهي.شرابي ومشكي نداشته باشه5 .پ ر ي و د نباشن6.موهاشون اگر خيلي بلند بود گوشزد كنين كه احتمال اينكه سر موها رنگ نگيره ويا اينكه موقع دكلره سبز رنگ بشه سر موها هست(بدليل اينكه پيگمنتهاي سر موهاي بلند بسيار فشرده هستن و موقع خارج شدن از موها باهم برخورد ميكنن وايجاد رنگ سبز ميكنن(احتمالش كمه)6.حتي خوردن داروهاي اعصاب نيز روي رنگ پذيريه موها تاثير داره.7. همه ي اين موارد رو كه قبلش گوشزد كنين مطمئن باشين كه مشتريه بيچاره حساب كار خودشو ميكنه واصلا ديگه ارد نميده وزياد هم انتظار رنگ ومش آنچناني رو نداره. امااااااااااااااااا.....خدايي سعي كنين كارتون رو درست انجام بدين ولي اگر اينطور نشد شما قبلا نكات احتمالي رو از قبل بهش گوشزد كردين وديگه جاي هيچ گونه نگراني وجود نداره

7.در مورد موها سعي كنين هميشه اگر هم شده از قدي كه مشتري ميگه يكم بلندتر بگيرين تااينكه كوتاهتر بشه.چون اكثر افراد روي موهاشون خيلي حساسيت زيادي دارن مخصوصا دختران جوان ومطابق ميل كوتاه كنين اگر هم احتمالا چيزي كه ميخواست از آب در نيومد بگين مثلا من بنا به طرز آناتوميه صورتتون ترجيح دادم كه اينطوري كوتاه كنم تا بهتون بيشتر بياد مثلا صورتتون خيلي لاغر ويا خيلي چاق بود ويا اينكه گردن بلند ويا كوتاهي داشتين ويا اينكه گوشهاتون بزرگ بود الان استتار شد..........خلاصه يه جوري قانعش كنين....اما باز هم ميگم كه مهارت زيادي بايد داشته باشين چون بعضي وقتها اين ترفندها چاره ساز نيست خرابيه كارتون مشكل ساز ميشه

8.اگر احتمالا كارتون خيلي خراب بود وديگه نميتونستين هيچ ترفندي بزنين نهايتش ازشون عذرخواهي كنين(هيچگاه باصداي بلند وبي ادبي باهاشون صحبت نكنين.وبگين ببخشين مثلا امروز خيلي خسته بودم .سرم شلوغ بودويا اينكه يه مشكلي امروز واسم پيش اومده بود تمركز نداشتم ان شاالله دفعه بعد جبران ميكنم)وحتي ميتونين دستمزد ازشون نگيرين.


9.موقع شنييون وكوتاهي ژورنالهايي رو دست مشتري قرار بدين كه از قبل مدلهاشو كار كردين وقبلش مطمئن هستين كه اون مدلهارو بلدين.(روي تماميه مدلها از قبل كار كرده باشين تا موقعي كه مشتري مدل خاصي رو ازتون ميخواد دچار سر درگمي نشين.اگر هم مدلي براتون مبهم بود قبلش از مربي ويا دوستان آرايشگرتون سوال كنين)


10.افرادي هستن كه از آرايشگر انتظار يك معجزه دارن مثلا يك قيافه ي متوسطي دارن وميخوان كه آرايشگر بعد از انجام كارشون يك آناستازيا بسازه ويا يك ملكه ي برفي به نظر من وقتيكه يك چنين كسايي كه خيلي ايراد گير هستن ميان رو اصلا اصلا قبول نكنين چون با مشكلهاي زيادي مواجه ميشين كه بهاش رو به لقاش ترجيح ميدين.مثلا طرف مياد واز شوهرش ميگه كه خيلي ايراديه وگفته يه رنگ خوب بزن.كسي رو داشتيم كه خدايي آرايشگر بيچاره ظرف 2 روز 5بار رنگ اون رو عوض كرد اونهم چه رنگهاي زيبايي وآخر سر هم با موهاي پودر شده به حالت قهر از آرايشگاه اون شخص بيرون رفت

11.اگر يه مشتري كاري رو ازتون خواست كه تا حالا نشنيده بودين وبراتون جديد بود با شهامت بگين كه من تا حالا انجام ندادم ونپذيريد خيلي بهتره تا مشتري با يك كار بد مواجه بشه وبعد همه جا اعلام كنه كه فلان آرايشگر كارش خرابه وحتي بعضي از افراد از آدم شكايت ميكنن.ان شاالله كه همگي توي كارمون موفق باشيم وهيچگاه با چنين مشكلاتي روبه رو نشيم.


12.هميشه مشتري مدار باشين(به قول آقاي سياوش)وبدونين كه در هر نارضايتي بين خودتون ومشتري شما بايد كوتاه بياين حتي اگر حق با شما باشه.چون شما كاسب هستين واين يكي از راههاي جلب مشتريه واينو بدونين كه مشتريه كه مشتري مياره وقتيكه اخلاق كاري رو رعايت كرده باشين


راه كارهاي من اينا بود.ببخشيد طولاني شد
پاسخ با نقل قول
 


ارسال: #6
1393/10/18 02:37 ب.ظ -
_مرجان_ آفلاین
مربی میکاپ و شینیون

****

ارسال‌ها: 1,413
تاریخ عضویت: شهریور 1392
اعتبار: 291
 
RE: با مشتری بد قلق چطوری رفتار می کنید؟


ممنون عزیزم بسیار عالی. به نکات مفیدی اشاره کردی. اخلاق مهمترین نکته موفقیت در کسب و کار هر شخصیه.
سالن مه رو
رشت. حاجی آباد09112308396
پاسخ با نقل قول
 


ارسال: #7
1393/10/19 10:42 ب.ظ -
حبیبه نقی نژاد آفلاین
هنرجوی فعال رشته زیبایی

***

ارسال‌ها: 290
تاریخ عضویت: آذر 1392
اعتبار: 11
 
RE: با مشتری بد قلق چطوری رفتار می کنید؟


ممنون الناز جون به نکات خوبی اشاره کردین
پاسخ با نقل قول
 


ارسال: #8
1393/10/19 11:32 ب.ظ -
الناز28 آفلاین
متخصص ميكاپ و شنييون

**

ارسال‌ها: 421
تاریخ عضویت: اردیبهشت 1393
اعتبار: 98
 
RE: با مشتری بد قلق چطوری رفتار می کنید؟


من هم از مرجان عزيز وحبيبه جان وبقيه دوستان تشكر ميكنم مرسي از توجه شما.
پاسخ با نقل قول
 


ارسال: #9
1393/10/20 04:14 ب.ظ - (آخرین ویرایش در این ارسال: 1393/10/20 05:08 ب.ظ، توسط _مرجان_. دلیل ویرایش : )
_مرجان_ آفلاین
مربی میکاپ و شینیون

****

ارسال‌ها: 1,413
تاریخ عضویت: شهریور 1392
اعتبار: 291
 
RE: با مشتری بد قلق چطوری رفتار می کنید؟


می دونم همه شما استادید و با تجربه ولی این تاپیک باعث میشه که دوستان تازه کار با آزمون خطا جلو نرن و از تجربیات دیگران استفاده کنن و بنده هم از تجربیات شما فیض ببرم.
سر و کله زدن با مشتری وقت گیره و حوصله زیاد میخواد. و متاسفانه کار ما ارائه خدماته و این کار نسبت به کارهای دیگه مثل فروش محصولات ریسک بالاتری داره. اگه فروشگاه بود بحث چیزه دیگه ای میشد.مشتری میاد در مورد محصولات توضیح میخواد حالا یا میخره یا نه. البته میدونم اونم اعصاب رو تحت فشار میذاره.
مطالعه کتاب های روانشناسی باعث میشه این برخوردها کمتر به وجود بیاد. میتونید مشتری واقعی رو از مشتری نماها تشخیص بدید.
همیشه در مورد کاری که میخواید برای مشتری انجام بدید بهش توضیح بدید و ازا اینکه خیلی توضیح می دید ناراحت نباشید اینکار باعث میشه به شما اطمینان کنه و حتی موقع گوش کردن به شما تازه میفهمه که خودش چی میخواد. مثلاً در مورد رنگ کردن مو: مشتری اومده میگه من یه رنگ قهوه ای با تن قرمز میخوام در واقع نمیدونه چی میخواد منه تازه کار سریع میرم دنبال رگهای سری فندقی یا شکلاتی در بعضی مواقع هم ماهگونی رنگ میذارم مشتری میگه من این نگی نگفتم بعد با کلی صحبت و توضیح میفهمم رنگ مد نظر عسلی بودهDazzled-icon
بعد قیافه من ارایشگر میشهEh-iconDont-know-icon مشتری ام که همیشه حق با اونه میشهHuh اینجوری میشه . و در نتیجه میگم خانم این دفعه مهمون باشید دفعه بعد بیاد درست میکنم؟؟؟؟ مشتری هم خوشحال و خندان Drunk میره
ولی فرد باتجربه کاتالوگ میاره توضیح میده و قبل از کار متوجه نظر مشتری میشه. شاید از دید شما این حرفها بی معنی باشه ولی برای من مهمه . حتی اگه دونفرهم با من هم نظر باشن این بحث رو ادامه میدم. چون من نتیجه این بی تجربگی ها رو هم در مورد خودم و هم در اطرافم دیدم. این بی تجربگی بهانه ای میشه برای افراد سودجو . افرادی که با ترفند خودشون رو از پرداخت دستمزد به شما معاف کنن. در مثال بالا اگه مشتری من فرد سودجویی باشه میگه ایول ایندفعه مجانی شد تا دفعه بعد. شاید باور نکنید ولی هست. مشتری اومده کارش رو انجام داده و بعد به بهانه این که شوهرم ببینه و یا اینکه کیف پولم رو تو ماشین جا گذاشتم رفته و هنوز برنگشته. بعضی اوقات به سالنهایی که همون اول کار بامشتری حساب میکنن و بعد شماره میدن حق میدم
شما نظرتون رو بدید دوباره برمیگردم.
سالن مه رو
رشت. حاجی آباد09112308396
پاسخ با نقل قول
 


ارسال: #10
1393/10/20 06:12 ب.ظ -
sima25 آفلاین
مربی بافت و شینیون بافت

****

ارسال‌ها: 579
تاریخ عضویت: بهمن 1392
اعتبار: 234
 
RE: با مشتری بد قلق چطوری رفتار می کنید؟


سلام دوستان
من به شخصه همیشه همه جوانبو در نظر میگیرم و به مشتریم میگم اگر قبول کرد در خدمتم مثلا متقاعدش میکنم که اون ابروی پهنی که شما میخوای در نمیاد اما من میتونم یه ابروی راسته خیلی خوشگل واستون دربیارم یا مثلا ابروی چپتون تو شکستش خیلی خالی داره که بعد کار تموم شد نگه ابرومو خالی کردی
یا اینکه شما موهاتون خیلی زبره اگه مش استخونی بخوای باید 2بار از مواد دکلره استفاده کنم که این به موهاتون آسیب میرسونه اشکالی نداره؟ اکثر اوقات مشتریا نظرشون عوض میشه
همینطور واسه کوتاهی و بقیه کارها
اما یوقتی هم هست که مشتری وسواس داره یا بخاطر یه سری دلایل دیگه شروع به ایرادگیری و تندخویی میکنه که اونجور وقتا من ترجیح میدم سکوت کنم چون وقتی چند دقیقه گذشت و مشتری تواضع شما رو دید شرمنده میشه و خودبخود صداشو میاره پایین و لحنش آرومتر میشه اونموقع شما میتونی با گشاده رویی از خودت دفاع کنی و حتی عذرخواهی کنی و یا قانعش کنی که اینجوری نیست اتفاقا این مدل خیلی بهتون میاد یا مد ساله
اگرم که واقعا خرابکاری کردید مثلا موهای مشتری خیلی آسیب دیده یا زیادی ابروشو نازک کردید و... صبر کنید عصبانیت مشتری کم بشه و بعد عذرخواهی کنید و هزینه رو هم از جیب مبارک بدید
درهرصورت یادتون نره که حق همیشه با مشتریه حتی اگه واقعا اینجوری نباشه
و خدایی که در این نزدیکی هاست ....
پاسخ با نقل قول
 




موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  میخام یک هیرکات حرفه ای و فوق العاده شوم خواهشا کمک کنید خواهشا haircuter 0 104 1394/10/08 04:21 ب.ظ
آخرین ارسال: haircuter
  چه وقت نباید ازدواج کنید؟ هانیه خوش نژاد 0 235 1393/03/20 03:24 ب.ظ
آخرین ارسال: هانیه خوش نژاد
  هنگام بند انداختن می ترسم گردن و کمرم آسیب ببینه راهنمایی ام کنید موبایل 1 298 1393/02/18 04:58 ب.ظ
آخرین ارسال: F E R E S H T E H
  نمونه قرار داد با مشتری sarinaz_sara 7 4,326 1392/08/21 01:02 ق.ظ
آخرین ارسال: نگارخاتون

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

درباره ما
گروه انجمن تخصصی آرایشگران در فروردین ماه سال 1391 با هدف ایجاد یک فضای مناسب برای آموزش مهارت های رشته آرایشگری بانوان آغاز به کار کرد . این گروه همواره در تلاش است تا با یاری خداوند گامی هرچند ناچیز در این زمینه بردارد .
هدیه ما به کاربران
1هدیه 2هدیه 3هدیه هدیه4

ما را دنبال کنید: social social social social social

با افتخار ، نیرو گرفته از دانش و هنر ایرانیان .
طراحی قالب سایت توسط : وی بی پرو - تبدیل به MyBB توسط Azul - GreyWolf

This forum uses Lukasz Tkacz MyBB addons.